Civilinės aviacijos administracija - Bepiločių orlaivių valdytojams

Į pradžią El.paštas Sitemap
Print
English

   Civilinės aviacijos administracija
   Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius
   Įmonės kodas 288771670
   Tel. (5) 2739038; faks. (5) 2739248
   El. paštas caa@caa.lt  

   Duomenys apie biudžetinę įstaigą
   Civilinės aviacijos administraciją
   kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
   juridinio asmens kodas: 288771670

VEIKLOS SRITYS

PASLAUGOS
LIETUVOS CIVILINĖ AVIACIJA
AVARIJOS IR INCIDENTAI

Pradžia > Bepiločių orlaivių valdytojams
  Bepiločių orlaivių valdytojams

          ATMINKITE!

Bepilotis orlaivis (BO) – taip pat orlaivis!

  • BO skrydžiams galioja bendrieji skrydžių saugos reikalavimai      
  • BO negali skraidyti nustatytose draudžiamose zonose
  • Pilotuojamas orlaivis visada turi pirmenybę prieš BO                       









SVARBI INFORMACIJA 

 

Taisyklės

 

 












 



Savivaldybių informacija

  1. Dėl Kauno rajono savivaldybės objektų ir jų teritorijų, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skraidymas, sąrašo patvirtinimo, Kauno rajono savivaldybės Administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 14 d. įsakymas Nr. ĮS-1683
  2. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas nustatymo, Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 18 d. sprendimas Nr. TS-226 
  3. Dėl Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. ĮS-1683 „Dėl Kauno rajono savivaldybės objektų ir jų teritorijų, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skraidymas, sąrašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios, Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus, 2015 m. spalio 8 d. įsakymas Nr. ĮS-1846 (TAR, 2015-10-08, Nr. 14934)
  4. Dėl bepiločių orlaivių neskraidymo zonų nustatymo Druskininkų savivaldybės teritorijoje, Druskininkų savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 30 d. sprendimas Nr. T1-96 (TAR, 2015-10-02, Nr. 14655)
  5. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių ribojimo zonos nustatymo rajono savivaldybės teritorijoje, Šakių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 16 d. sprendimas Nr. T-177 (TAR, 2015-10-22, Nr. 16660)
  6. Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 22 d. įsakymo Nr. DIV-1375 „Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų ribojimo“ ir 2015 m. rugsėjo 28 d. įsakymo Nr. DIV-1413 „Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų ribojimo“ pripažinimo negaliojančiais, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. spalio 22 d. įsakymas Nr. DĮV-1540 (TAR, 2015-10-23, Nr. 16709)
  7. Dėl Kauno rajono savivaldybės objektų ir jų teritorijų, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skraidymas, sąrašo patvirtinimo, Kauno rajono savivaldybės 2015 m. spalio 22 d. sprendimas Nr. TS-337 (TAR, 2015-10-30, Nr. 17187)
  8. Dėl bepiločių orlaivių neskraidymo zonų nustatymo, Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 23 d. sprendimas Nr. 5TS-193 (TAR, 2015-10-28, Nr. 16982)
  9. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų Marijampolės savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Marijampolės savivaldybės tarybos, 2015 m. spalio 26 d. sprendimas Nr. 1-165 (TAR, 2015-10-28, Nr. 16982)
  10. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių apribojimo, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimas Nr. T-154 (TAR, 2015-10-30, Nr. 17165)
  11. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių draudimo teritorijų nustatymo, Švenčionių rajono savivaldybės tarybos,2015 m. spalio 29 d. sprendimas Nr. T-175 (TAR, 2015-11-02, Nr. 17206)
  12. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo ribojimo zonų, Plungės rajono savivaldybės teritorijoje nustatymo, Plungės rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimas Nr. T1-279 (TAR, 2015-11-02, Nr. 17342)
  13. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų ribojimo, Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 30 d. sprendimas Nr. B-TS-180 (TAR, 2015-11-04, Nr. 17564)
  14. Dėl bepiločių orlaivių draudžiamų skraidymo zonų nustatymo, Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 30 d. sprendimas Nr.  T-313 (TAR, 2015-11-05, Nr. 17615)
  15. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo ribojimo zonų, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 4 d. įsakymas Nr. 13-1600 (TAR, 2015-11-05, Nr. 17593)
  16. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų draudimo, Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 5 d. sprendimas Nr. K-254 (TAR, 2015-11-09, Nr. 17802)
  17. Dėl zonų Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimas Nr. T-219 (TAR, 2015-11-16, Nr. 18203)
  18. Dėl bepiločių orlaivių neskraidymo zonų Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje nustatymo, Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimas Nr. TS-307 (TAR, 2015-11-16, Nr. 18008)
  19. Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 8 d. įsakymo Nr. A-852 „Dėl bepiločių orlaivių skraidymo ribojimo zonų“ pripažinimo netekusiu galios,  Joniškio rajono savivaldybės Administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 17 d. įsakymas Nr. A-1110 (TAR, 2015-11-17, Nr. 18268)
  20. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų ribojimo nustatymo, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 20 d. sprendimas Nr. T3-525 (TAR, 2015-11-26, Nr. 18785)
  21. Dėl zonų, virš kurių Kelmės rajono savivaldybės teritorijoje draudžiami bepiločių orlaivių skrydžiai, nustatymo, Kelmės rajono savivaldybės Tarybos2 015 m. lapkričio 26 d. sprendimas Nr. Nr. T-296(E) (TAR, 2015-11-30, Nr. 19022)
  22. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo uždraudimo zonose Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje, Šilalės rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimas Nr. T1-281 (TAR, 2015-12-03, Nr. 19272)
  23. Dėl  bepiločių orlaivių neskraidymo zonų nustatymo Šalčininkų rajono savivaldybės teritorijoje, Šalčininkų rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimas Nr. T-258 (TAR, 2015-12-08, Nr. 19420)
  24. Dėl zonų, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimas Nr. T1-361 (TAR, 2015-12-21, Nr. 20124)
  25. Dėl Plungės rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimo Nr. T1-279 „Dėl bepiločių orlaivių skraidymo ribojimo zonų Plungės rajono savivaldybės teritorijoje nustatymo“ papildymo, Plungės rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. gruodžio 3 d. sprendimas Nr. T1-300 (TAR, 2015-12-07, Nr. 19384)
  26. Dėl zonos Kalvarijos savivaldybės teritorijoje, virš kurios draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Kalvarijos savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimas Nr. T-139 (TAR, 2016-01-08, Nr. 458)
  27. Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2015-10-30 sprendimo Nr. T-313 „Dėl bepiločių orlaivių draudžiamų skraidymo zonų nustatymo“ papildymo, Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimas Nr. T-371 (TAR, 2016-01-06, Nr. 348)
  28. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių uždraudimo Prienų rajono savivaldybės teritorijoje, Prienų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimas Nr. T3-245 (TAR, 2015-12-29, Nr. 20772)
  29. Dėl objektų ar zonų, virš kurių ar aplink kuriuos būtų draudžiami bepiločių orlaivių skrydžiai, sąrašo tvirtinimo, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus, 2015 m. gruodžio 23 d. įsakymas Nr. A-3708 (TAR, 2015-12-23, Nr. 20343)
  30. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo ribojimo teritorijų, Akmenės rajono savivaldybės tarybos, 2015 m. gruodžio 29 d. sprendimas Nr. T-248(E) (TAR, 2015-12-31, Nr. 21212)
  31. Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimo Nr. T-219 „Dėl zonų Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo“ papildymo, Joniškio rajono savivaldybės tarybos, 2016 m. sausio 28 d.  sprendimas Nr. T-18 (TAR, 2016-02-01, Nr. 1885)
  32. Dėl bepiločių orlaivių neskraidymo zonų nustatymo, Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimas Nr. T2-24 (TAR, 2016-02-02, Nr. 2054)
  33. Dėl Kauno miesto savivaldybės objektų ar zonų, virš kurių ar aplink kuriuos draudžiami bepiločių orlaivių skrydžiai, sąrašo tvirtinimo, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. vasario 5 d. įsakymas Nr. A-295 (TAR, 2016-02-05, Nr. 2405)
  34. Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimo Nr. T-214 „Dėl bepiločių orlaivių skrydžių virš Zarasų rajono savivaldybės teritorijos“ pakeitimo, Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 29 d. sprendimas Nr. T-6 (TAR, 2016-02-08, Nr. 2490)
  35. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių virš Zarasų rajono savivaldybės teritorijos, Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. sprendimas Nr. T-214 (TAR, 2016-02-08, Nr. 2486)
  36. Dėl Utenos rajono savivaldybės objektų ir jų teritorijų, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skraidymas, nustatymo, Utenos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimas Nr. TS-57 (TAR, 2016-02-22, Nr. 3327)
  37. Dėl bepiločių orlaivių skraidymo zonų Rokiškio rajono savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 27 d. sprendimas Nr. TS-138 (TAR, 2016-06-02, Nr. 14674)
  38. Dėl Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. A-295 „Dėl Kauno miesto savivaldybės objektų ar zonų, virš kurių ar aplink kuriuos draudžiami bepiločių orlaivių skrydžiai, sąrašo tvirtinimo“ pakeitimo, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. birželio 30 d. įsakymas Nr. A-1946 (TAR, 2016-07-01, Nr. 18014)
  39. Dėl bepiločių orlaivių skrydžių virš nustatytų draudžiamų jurbarko rajono savivaldybės teritorijų derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo, Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. birželio 30 d. įsakymas Nr. O1-791 (TAR, 2016-07-01, Nr. 18047)
  40. Dėl draudimo vykdyti bepiločių orlaivių skrydžius virš teritorijų Jonavos rajone, Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimas Nr. 1TS-192 (TAR, 2016-07-08, Nr. 19471)

  41. Dėl  bepiločių orlaivių skrydžių apribojimo, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. liepos 8 d. Sprendimas Nr. T-100 (TAR, 2016-07-11, Nr. 19778)

  42. Dėl Prienų rajono savivaldybės Tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T3-245 „Dėl bepiločių orlaivių skrydžių uždraudimo Prienų rajono savivaldybės teritorijoje“ pakeitimo, Prienų rajono savivaldybės Tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimas Nr. T3-204 (TAR, 2016-08-31, Nr. 22973)
  43. Dėl zonų Radviliškio rajono savivaldybės teritorijoje, virš kurių draudžiamas bepiločių orlaivių skrydžių vykdymas, nustatymo, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimas Nr. T-346 (TAR, 2016-08-30, Nr. 22857)
  44. Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimo Nr. T-28 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės teritorijų, kuriose draudžiama naudoti bepiločius orlaivius, sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 6 d. sprendimas Nr. T-218 (TAR, 2016-09-09, Nr. 23424)

  45. Dėl draudimo vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijoje, Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos, 2015 m. spalio 29 d. sprendimas Nr. T11-318 (TAR, 2016-09-05, Nr. 23213)

  46. Dėl bepiločių orlaivių specialios veiklos valdomojoje oro erdvėje sąlygų nustatymo, Valstybės įmonės „Oro navigacija” generalinio direktoriaus 2016 m. lapkričio 8 d. įsakymas Nr. V-162 (TAR, 2016-11-08, Nr. 26435)


Atkreipkite dėmesį!

  • Pagal Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių 18 punktą, jeigu skrydžio metu bepiločio orlaivio valdytojas netenka galimybės valdyti orlaivį (prarandama orlaivio valdymo kontrolė) ir pastarasis išskrenda iš orlaivio valdytojo vizualaus apžvalgos lauko ribų, apie tai būtina nedelsiant telefonu informuoti artimiausią skrydžių valdymo centrą (telefonų numeriai pateikti žemiau).
  • Pranešime būtina pateikti šią informaciją: orlaivio valdytojo vardas ir pavardė, vieta kurioje prarasta orlaivio valdymo kontrolė, orlaivio skrydžio aukštis bei skrydžio kryptis.

VĮ "Oro navigacija" skrydžių valdymo centrų telefonai:

Vilniaus aerodromo +370 706 94 599
Kauno aerodromo +370 706 94 367
Palangos aerodromo +370 706 94 124
Šiaulių aerodromo +370 706 94 711


 

Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacija (LBONA)


Prezidentas - Antanas Gedvilas,
Tel. +370 685 59630
El. p. info@lbona.lt
http://www.lbona.lt

 

 

CAA patvirtinti  ekspertai, kurie vertina bepiločių orlaivių pilotų gebėjimus

  1. Ramūnas Armonas
  2. Evaldas Černiauskas
  3. Antanas Gedvilas
  4. Robertas Kiburtas
  5. Martynas Mikalėnas
  6. Antanas Petrauskas
                                                                                                                 

Bendra informacija


TRUMPA ATMINTINĖ BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ VALDYTOJAMS
BEPILOČIAI ORLAIVIAI DABARTINĖJE SKRYDŽIŲ ORGANIZAVIMO SISTEMOJE
TEISINIO REGULIAVIMO ASPEKTAI



KAS NUVEIKTA:

 

2014 m. sausio 23 d.  patvirtintos bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės (Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 23 d. isakymas Nr.4R-17 (TAR: 2014-01-23 Nr.2014-438).

2014 m. spalio 8 d. įvyko bepiločių orlaivių bendruomenės susitikimas šių orlaivių entuziasto A. Gedvilo sodyboje Trakų rajone. Tuo metu buvo priimtas sprendimas kviesti steigiamąjį bepiločių orlaivių organizacijos susitikimą.

2014 m. rugsėjo 3 d. įvyko pasitarimas bepiločių orlaivių skrydžių klausimais, kurį organizavo CAA. Pasitarimas buvo organizuotas atsižvelgus į pastaruoju metu gautų išimčių prašymų gausą dėl bepiločių orlaivių skrydžių. Pasitarime dalyvavo bepiločių orlaivių naudotojai ir gamintojai, su kuriais buvo aptartos galimybės suformuluoti standartinius reikalavimus kopteriams, lėktuvams bei jų pilotams, kai reikia gauti išimtis. Buvo kalbėta apie bepiločių orlaivių naudojimo Lietuvoje teisinį reguliavimą ir nagrinėta LR oro erdvės struktūra.

Daugiausia diskutuota dėl išimčių, nurodytų Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse. Buvo tariamasi, kokius kvalifikacinius reikalavimus turi atitikti bepiločio orlaivio valdytojas ir kokius techninius reikalavimus turi atitikti pats bepilotis orlaivis, kad išimties suteikimo galimybė būtų teiktina.

Pažymėta, kad išimtys pagal minėtas taisykles išduodamos tais atvejais, kai skrydžiais siekiama užtikrinti visuomenės interesus. Prašymai suteikti išimtis, kurių tikslas atlikti tam tikrus asmeninio pobūdžio skrydžius, iki šiol buvo atmesti. CAA laikosi nuomonės, kad visais atvejais negali būti išduotas leidimas skristi virš žmonių sambūrio vietos ir virš tankiai gyvenamų rajonų bepiločiams orlaiviams, kurie neturi alternatyvių saugos priemonių kaip parašiutas.

Oro erdvės rezervavimo klausimais pasisakė VĮ „Oro navigacija“ atstovai. Pateikiant paraišką rezervuoti oro erdvę rekomenduojama pasikonsultuoti su VĮ „Oro navigacija“ Oro eismo vadybos skyriaus specialistais. Rezervuoti oro erdvę valdomoje oro erdvėje šiuo metu praktiškų galimybių nėra. Informacija apie vykdomą bepiločio orlaivio skrydį nevaldomoje oro erdvėje išleidžiama NOTAM pranešime. Reikalinga informacija oro erdvės rezervavimo klausimais įdėta VĮ „Oro navigacija“ tinklapyje www.ans.lt.

Susitikimo metu buvo teigiama, kad visuomenė mažai žino apie reikalavimus, taikomus bepiločių orlaivių skrydžiams. Nutarta, kad tuo tikslu bus skelbiama daugiau informacijos CAA  tinklapyje.

Taip pat nutarta, kad iki 2014 m spalio 1 d. bus laukiama pasiūlymų iš visuomenės dėl bepiločio orlaivio valdytojui ir pačiam bepiločiui orlaiviui keliamų reikalavimų, kad būtų užtikrintas tinkamas saugos lygis vykdant skrydžius pagal suteiktas išimtis. Pasiūlyta 2014 m. lapkričio pradžioje organizuoti kitą darbo susitikimą, kuriame būtų praktiškai pristatyti ir pademonstruoti bepiločių orlaivių skrydžiai.

2014 m. lapkričio 11 d. A. Gedvilo kaimo turizmo sodyboje įvyko numatytasis bepiločių orlaivių naudotojų praktinis susitikimas. Jame dalyvavo 27 šiais aktyvūs šios srities entuziastai ir specialistai.  Dalyviai aktyviai diskutavo aktualiais klausimais, nagrinėjo Bepiločių orlaivių naudojimo taisykles ir patvirtino steigiamojo bepiločių orlaivių organizacijos susitikimo datą – 2014 m. lapkričio 22 d. Taip pat buvo sudaryta 11 žmonių ekspertinė grupė, kuri turėtų padėti CAA spręsti aktualius klausimus. Renginio pabaigoje buvo pristatomi įvairūs bepiločiai orlaiviai, vyko demonstraciniai skrydžiai.

2014 m. lapkričio 22 d. įvyko steigiamasis bepiločių orlaivių naudotojų organizacijos susitikimas, kuriame dalyvavo bepiločių orlaivių naudotojai ir gamintojai, CAA atstovas. Jo metu buvo įsteigta Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacija, kurios prezidentu tapo Antanas Gedvilas.

2015 m. sausio 8 d. Ūkio ministerijoje vyko pasitarimas bepiločių orlaivių komercinio naudojimo klausimais. Buvo sudaryta darbo grupė, skirta nagrinėti ir rengti būtinus dokumentus. 

2015 m. sausio 29 d.  Ūkio ministerijoje vyko darbo grupės pasiūlymams dėl bepiločių orlaivių paslaugų verslo sąlygų gerinimo teikti posėdis, kuriame buvo svarstomi šie klausimai:

1. Teisinio reglamentavimo problemos bepiločių orlaivių srityje ir galimi jų sprendimo būdai.
2. Lietuvoje vykdomi moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra bepiločių orlaivių srityje.
3. Su bepiločiais orlaiviais susijusios veiklos viešinimas.
4. Užsienio investicijų pritraukimas į bepiločių orlaivių sritį.

2015 m. vasario 3 d. Civilinės aviacijos administracijoje įvyko susitikimas su Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos (LBONA ) atstovais, kuriame nagrinėti bepiločių orlaivių naudojimo ir teisinio reglamentavimo klausimai: bepiločių orlaivių skrydžių organizavimas, techniniai reikalavimai, naudotojų licencijavimas,oro erdvės panaudojimas bepiločių orlaivių skrydžiams, ekspertų grupės, kurios reikia norint suteikti išimtis, numatytas bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse, sukūrimas. Nutarta kito pasitarimo metu aptarti darbinių grupių, sudarytų  iš žmonių, turinčių patirtį atitinkamose srityse, sukūrimą ir techninius reikalavimus bepiločiams orlaiviams bei reikalavimus šių orlaivių naudotojams. Tų reikalavimų pagrindu CAA galėtų suteikti išimtis iš bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių reikalavimų.

2015 m. vasario 17 d. įvyko susitikimas su Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos (LBONA ) atstovais, kuriame buvo aptarti reikalavimai bepiločiams orlaiviams ir jų naudotojams, ketinantiems gauti išimtis iš bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių. Reikalavimų projektą parengė LBONA.  Buvo sutarta, kad po savaitės bus pateiktas galutinis reikalavimų dokumentas. Tų reikalavimų pagrindu CAA galėtų suteikti išimtis iš bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių reikalavimų. Dalyvavo Skrydžių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Rytis Dulinskas ir Orlaivių skyriaus vyr. specialistas Kęstutis Leonavičius.

2015 m. kovo 5-6 dienomis Rygoje vyko aukšto lygio konferencija, skirta aptarti nuotoliniu būdu valdomų orlaivių sistemų arba bepiločių orlaivių integraciją į bendrą oro eismą. Šią konferenciją organizavo Latvija, kaip pirmininkaujanti ES Tarybai šalis. Konferencijos rezultatai bus žinomi kitą savaitę. Renginyje dalyvavo l. e. direktoriaus pareigas Joris Gintilas.

2015 m. kovo 6 d. įvyko susitikimas su Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos (LBONA ) atstovais, kuriame buvo aptartas CAA ir LBONA bendradarbiavimo ir atsakomybės pasiskirstymo klausimas, suteikiant išimtis iš bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių. Buvo svarstomas siūlymas, kad prašymus dėl išimčių vertintų LBONA ekspertai ir jų išvadų pagrindu CAA priimtų sprendimą. 

2015 m. birželio 16 d. Kalėjimų departamente vyko susitikimas, kurio metu buvo vertinamos prevencinės priemonės apriboti bepiločių orlaivių skrydžius virš įkalinimo įstaigų bei aptartos draudžiamų zonų virš įkalinimo įstaigų nustatymo galimybės. Susitikime dalyvavo ir bepiločių orlaivių techninio reglamentavimo klausimus nagrinėjančios LBONA (Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos) pirmininkas Antanas Gedvilas.  Dalyvavo direktorius Joris Gintilas Skrydžių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Rytis Dulinskas, Oro navigacijos paslaugų skyriaus vyr. specialistas Rytis Dubickas.

2015 m. birželio 23 d. įvyko susitikimas su Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos atstovais dėl Ūkio ministerijos sudarytos tarpžinybinės darbo grupės nurodymų įgyvendinimo. Susitikime buvo svarstomi:

  • bepiločių orlaivių taisyklių pakeitimai;
  • organizacijų, kurios atliks techninį bepiločių orlaivių vertinimą, kai į CAA bus kreipiamasi dėl išimties iš taisyklių, autorizavimo klausimai;
  • minėtųjų organizacijų veiklos metodika ir dokumentai, pagal kuriuos organizacijos atliks techninį bepiločių orlaivių vertinimą ir kurie bus tvirtinami CAA;
  • nuostatai, pagal kuriuos CAA vertins minėtųjų organizacijų veiklą, susijusią su techninį bepiločių orlaivių vertinimu.

2015 m. gegužės 27-28 dienomis įvyko tarptautinė konferencija ir paroda „Bepiločiai orlaiviai Lietuvoje: galimybės ir ateities perspektyvos“. 

2015 m. liepos 13 d. patvirtinti reikalavimai organizacijoms, atliekančioms bepiločių orlaivių ir jų valdytojų vertinimą (Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakymas);

2015 m. liepos 31 d. Civilinės aviacijos administracijos iniciatyva įvyko susitikimas bepiločių orlaivių (BO) skrydžių klausimais (skrydžiai pasienio zonoje, virš kalėjimų teritorijų, draudžiamose, ribojamose zonose ir kiti klausimai). Buvo aptartos galimybės dėl jėgos struktūrų poreikio riboti BO skrydžius virš strateginių objektų ir plėsti draudžiamų zonų sąrašą virš objektų, virš kurių būtų draudžiama skristi visiems orlaiviams. Taip pat buvo pristatytos techninio poveikio priemonės, kuriomis būtų galima apriboti BO skrydžius ir identifikuoti jų naudotojus

2015 m. rugpjūčio 10 d. buvo aptartas ir patvirtintas  Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos pateiktas kandidatų į ekspertus, turėsiančius vertinti bepiločių orlaivių pilotų gebėjimus, sąrašas.

2015 m. rugpjūčio 11 d. CAA įvyko susitikimas su Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos (LBONA) atstovais dėl interaktyvaus žemėlapio panaudojimo. Buvo aptarti žemėlapio naudojimo tikslai, naudotojai, kiti aktualūs klausimai. CAA apibendrintą informaciją išplatino susitikimo dalyviams. 

2015 m. spalio 27 d. įvyko susitikimas su VĮ „GIS-Centras“, VĮ „Oro navigacija“, geografinių informacinių sistemų (GIS) kompanijos UAB „Hnit-Baltic“ ir Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos atstovais. Buvo sprendžiamas kuriamos informacinės sistemos, skirtos virtualiai atvaizduoti Lietuvos oro erdvės panaudojimą realiu laiku, kūrimo finansavimo ir statuso klausimą. Susitikimo dalyviai sutarė, kad  parengs siūlymus Ūkio ir Susisiekimo ministerijoms dėl tolesnių projekto įgyvendinimo veiksmų. 

 



Paskutinis atnaujinimas: 2017-05-22 18:21:31
 
INFORMACIJA KELEIVIAMS
AVIACIJOS BENDRUOMENEI
© CAA. Visos teises saugomos. Sprendimas Idamas, Naudojama Smartweb.