Civilinės aviacijos administracija - Skrydžio atidėjimas

Į pradžią El.paštas Sitemap
Print
English

   Civilinės aviacijos administracija
   Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius
   Įmonės kodas 288771670
   Tel. (5) 2739038; faks. (5) 2739248
   El. paštas caa@caa.lt  

   Duomenys apie biudžetinę įstaigą
   Civilinės aviacijos administraciją
   kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
   juridinio asmens kodas: 288771670

VEIKLOS SRITYS

PASLAUGOS
LIETUVOS CIVILINĖ AVIACIJA
AVARIJOS IR INCIDENTAI

  Skrydžio atidėjimas

Skrydžio atidėjimas

Keleivio teisės priklauso nuo skrydžio atidėjimo trukmės. Skrydžio atidėjimas iki dviejų valandų nėra laikomas Reglamento objektu, todėl aviakompanijos prievolės keleivio naudai atsiranda tik tada, kai pagrįstai tikimasi, kad išskridimas vėluos ne mažiau kaip 2 valandas. Atidėjusi skrydį mažiausiai 2 valandoms, aviakompanija privalo informuoti keleivius apie jų teises ir kiekvienam įteikti rašytinį pranešimą, kur būtų išvardyta, kokios pagalbos keleiviai gali tikėtis iš aviakompanijos laukdami atidėto skrydžio, o būtent:  

  1. Jei pagrįstai tikimasi, kad skrydis bus atidedamas dviems ar daugiau valandų – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju; trims ar daugiau valandų – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju; keturioms ar daugiau valandų – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju, aviakompanija privalo pasiūlyti : a)  maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgdama į laukimo laiką; b) galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus;
  2. Jei pagrįstai tikimasi, kad išvykimo laikas bus ne anksčiau kaip kitą dieną po anksčiau skelbto išvykimo laiko, aviakompanija privalo pasirūpinti keleivio: a) apgyvendinimu viešbutyje tais atvejais: kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arbakai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;
    b) transportu iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.
  3. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms aviakompanija privalo Jums pasiūlyti  atsisakyti šio skrydžio ir per septynias dienas atgauti visus bilieto perkimo  pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus. Taip pat, jei esate tarpiniame kelionės taške ir dėl skrydžio atidėjimo pagal numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, ir kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą. 
Pastaba:

2009 m. lapkričio 19 d. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas išplatino oficialų pranešimą dėl sprendimo, priimto bylose C-402/07 ir C-432/07:

Keleiviai, kurie dėl atidėto skrydžio galutinę paskirties vietą pasiekia trimis ar daugiau valandų vėliau nei iš pradžių oro vežėjo numatytas atvykimo laikas, gali remtis Reglamento 7 straipsnyje numatyta teise į kompensaciją. Tačiau toks atidėjimas nesuteikia keleiviams teisės į kompensaciją, jei oro vežėjas gali įrodyti, kad skrydis buvo atidėtas ilgam laikui dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, t. y. dėl aplinkybių, kurių oro vežėjas negali realiai kontroliuoti.

Pagal Reglamentą keleiviui priklauso būtina pagalba atsižvelgiant į laukimo laiką, tam tikrais atvejais pinigų grąžinimas bei skrydis į pradinį kelionės tašką.Jei keleivis dėl skrydžio atidėjimo pavėlavo atvykti į savo paskirties punktą bei dėl to patyrė žalą, tokios žalos atlyginimas turi būti grindžiamas ne Reglamento, bet Monrealio konvencijos nuostatomis.Pagrindinis pagalbos teikimo principas yra tas, kad dėl pagalbos teikimo skrydis neturėtų būti atidedamas ilgesniam laikui. Pvz., jei skrydis yra atidėtas apie  2 valandas ir atsiranda galimybė vykdyti skrydį nedelsiant, nėra racionalu organizuoti maitinimo, jei tai užtruktų.

Paskutinis atnaujinimas: 2010-04-21 13:36:29
 
INFORMACIJA KELEIVIAMS
AVIACIJOS BENDRUOMENEI
© CAA. Visos teises saugomos. Sprendimas Idamas, Naudojama Smartweb.