Civilinės aviacijos administracija - Bepiločiai orlaiviai skrydžių organizavimo sistemoje

Į pradžią El.paštas Sitemap
Print
English

   Civilinės aviacijos administracija
   Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius
   Įmonės kodas 288771670
   Tel. (5) 2739038; faks. (5) 2739248
   El. paštas caa@caa.lt  

   Duomenys apie biudžetinę įstaigą
   Civilinės aviacijos administraciją
   kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
   juridinio asmens kodas: 288771670

VEIKLOS SRITYS

PASLAUGOS
LIETUVOS CIVILINĖ AVIACIJA
AVARIJOS IR INCIDENTAI

  Bepiločiai orlaiviai skrydžių organizavimo sistemoje

BEPILOČIAI ORLAIVIAI DABARTINĖJE SKRYDŽIŲ ORGANIZAVIMO SISTEMOJE

Saugus ir tinkamas naudojimas

Nuotoliniu būdu valdomų orlaivių sistemų arba bepiločių orlaivių skrydžių klausimas pastaruoju metu Lietuvoje plėtojamas ypač aktyviai. Siekiama šiuos orlaivius integruoti į bendrą oro erdvę ir maksimaliai panaudoti bepiločių orlaivių galimybes verslo bei visuomenės interesams.

Kita vertus, bepiločių orlaivių valdymo ypatumai, sparčiai didėjantis jų skaičius ir aktyvūs integracijos procesai skatina imtis ne tik visų šiuo metu įmanomų saugos priemonių, bet ir naujų technologijų pagrindu pradėti kurti naujas, bepiločių orlaiviams priimtinesnes, saugos priemones. Leidus bepiločiams orlaiviams skraidyti bendroje oro erdvėje, turėtų būti laikomasi esminių skrydžių saugos principų, kurie užtikrintų, kad bepiločiai orlaiviai nekels pavojaus kitiems oro eismo dalyviams, bus eksploatuojami skrydžių valdymo koncepcijai aiškiai suprantamais metodais, jų integravimas neturės įtakos esamiems oro erdvės naudotojams, nepablogins saugos lygio oro erdvėje, netrikdys esamų skrydžių organizavimo procesų, nekels pavojaus esantiems žemėje ir tam nereikės papildomų resursų.

Techninės galimybės

Kad bepiločiai orlaiviai galėtų saugiai skraidyti bendroje oro erdvėje, jie pirmiausia turi būti pritaikyti ir turėti visas technines galimybes (susidūrimų išvengimo funkcijas ir įrenginius) skraidyti pagal galiojančias skrydžių taisykles bei būti valdomi taip, kaip ir žmogaus pilotuojami orlaiviai. Kol kas dauguma dabartinių bepiločių orlaivių dėl tam tikrų technologijų trūkumo ir jų sudėtingumo bei kaštų neatitinka šių sąlygų, nenustatyti konkretūs bepiločiams orlaiviams keliami techniniai reikalavimai ir neapibrėžtas sistemų patikimumo lygis, todėl šiuo metu Lietuvoje taikoma praktika, kad bepiločių orlaivių skrydžiai būtų vykdomi specialiai tam skirtose oro erdvėse, pvz. laikinai išskirtose zonose. Bet kuriuo atveju Lietuvoje tokie skrydžiai gali būti vykdomi ne virš tankiai apgyvendintų vietovių arba išduodant atskirus vienkartinius leidimus bei išimtis galiojančioms bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėms, kai orlaivio naudotojas sugeba užtikrinti alternatyvias skrydžių saugos priemones.


Reikalavimai ir priežiūra

Kitas labai svarbus veiksnys, turintis įtakos bepiločių orlaivių plačiam paplitimui, yra šių orlaivių naudojimo teisinio reguliavimo problemos. Dabartinė Europos Sąjungos ir nacionalinė teisinė bazė, reglamentuojanti bepiločių orlaivių skydžius, dar nėra pakankama. Dėl šios priežasties kyla problemos įteisinant universalų bepiločių orlaivių skrydžių reguliavimą, sprendžiant sienos kirtimo metu susidarančias problemas dėl skirtingo tokių skrydžių reguliavimo, rezervuojant jiems oro erdvę ir kitais atvejais.

Bepiločiai orlaiviai Lietuvoje turi būti naudojami pagal  Bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 23 d. įsakymu Nr.4R-17 „Dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių patvirtinimo“. Šių taisyklių pagrindu yra parengta ir atmintinė bepiločių orlaivių naudotojams.

Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA), palaikydama bepiločių orlaivių integraciją į bendrą oro erdvę, skatina pastaruoju metu aktyviai plėtojamos skraidymo srities atstovus dalyvauti šiame susitikime. CAA yra pasirengusi perduoti kai kurias priežiūros ir reguliavimo srities funkcijas bepiločių orlaivių bendruomenei, tačiau tam reikalinga kompetentinga šią sritį atstovaujanti organizacija, kuri galėtų ne tik spręsti aktualius klausimus Lietuvoje, bet ir atstovauti Lietuvą tarptautiniu mastu.

 

Paskutinis atnaujinimas: 2014-11-21 11:03:17
 
INFORMACIJA KELEIVIAMS
AVIACIJOS BENDRUOMENEI
© CAA. Visos teises saugomos. Sprendimas Idamas, Naudojama Smartweb.