Civilinės aviacijos administracija - Funkciniai oro erdvės blokai

Į pradžią El.paštas Sitemap
Print
English

   Civilinės aviacijos administracija
   Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius
   Įmonės kodas 288771670
   Tel. (5) 2739038; faks. (5) 2739248
   El. paštas caa@caa.lt  

   Duomenys apie biudžetinę įstaigą
   Civilinės aviacijos administraciją
   kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
   juridinio asmens kodas: 288771670

VEIKLOS SRITYS

PASLAUGOS
LIETUVOS CIVILINĖ AVIACIJA
AVARIJOS IR INCIDENTAI

Pradžia > Oro navigacijos paslaugos > Funkciniai oro erdvės blokai
  Funkciniai oro erdvės blokai

Naujienos

  • 2010 m. liepos 29 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir Lenkijos Infrastruktūros ministerija pasirašė bendradarbiavimo ketinimų protokolą plėtoti Baltijos funkcinio oro erdvės bloko iniciatyvą, kuria siekiama užtikrinti saugų, efektyvų ir ekonomišką oro erdvės panaudojimą. Tai vienas reikšmingiausių pastarųjų metų projektų, kuriame aktyviai dalyvauja ir CAA specialistai.
  • 2011 m. liepos 11 d. Varšuvoje pasirašytas Lietuvos ir Lenkijos nacionalinių civilinės aviacijos priežiūros institucijų bendradarbiavimo sutarties teksto projektas. Jis buvo rengtas plėtojant Baltijos funkcinio oro erdvės bloko iniciatyvą, kuria siekiama užtikrinti saugų, efektyvų ir ekonomišką oro erdvės panaudojimą bei atsižvelgiant į privalomų pateikti Europos Komisijai dokumentų sąrašą.

    Teksto projektą pasirašė  Lietuvos civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas ir Lenkijos civilinės aviacijos biuro Oro navigacijos departamento direktorius Andrzej Gieroczynski. Sutarties galutinis tekstas bus suderintas pasirašius tarpvyriausybinę sutartį dėl Baltijos funkcinio oro erdvės bloko įkūrimo.

    Šiame susitikime taip pat dalyvavo Civilinės aviacijos administracijos Oro navigacijos paslaugų skyriaus vedėja Margarita Paulauskienė ir Teisės skyriaus vyriausiasis specialistas Joris Gintilas.

Kas yra funkcinis oro erdvės blokas

Funkcinis oro erdvės blokas (FAB) – oro erdvės blokas, nustatytas pagal skrydžio reikalavimus ir sukurtas neatsižvelgiant į valstybės sienas, kai oro navigacijos ir su ja susijusių paslaugų teikimas priklauso nuo naudojimo savybių ir optimizuojamas taip kad, siekiant kiekviename funkciniame oro erdvės bloke būtų užtikrinta glaudi sąveika tarp oro navigacijos paslaugų teikėjų, o, kur įmanoma – tarp bendro teikėjo.

Europos funkciniai oro erdvės blokai

Europos valstybių funkciniai oro erdvės blokai kuriami įgyvendinant Bendro Europos dangaus iniciatyvą, kurios tikslas – patobulinti esamus skrydžių saugos standartus, padidinti oro eismo efektyvumą Europoje, pasiekti optimalų oro erdvės pralaidumą ir, kiek įmanoma, sumažinti skrydžių vėlavimus. Siekiant šių tikslų, pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą iki 2012 metų pabaigos visos ES valstybės privalo dalyvauti bent viename funkciniame oro erdvės bloke su kita Europos šalimi.

Bendro Europos dangaus koncepcija sukurta atsižvelgiant į vis didėjantį oro transporto eismo intensyvumą, dėl kurio ėmė strigti Europos oro eismo paslaugų teikimo sistema ir pradėjo daugėti vėluojančių skrydžių. Įsitinkinta, kad į atskirus segmentus suskaldyta oro erdvė naudojama neveiksmingai. Oro navigacijos paslaugas šalys teikia oro erdvėje tik virš savo teritorijos ir tai reiškia, kad naudojamos skirtingos oro eismo valdymo technologijos, skrydžių maršrutai yra nepatogūs ir kyla įvairių problemų kertant valstybių sienas.

Siekdama pertvarkyti oro navigacijos paslaugų sektorių Europoje ir sukurti bendrą Europos oro erdvę, Europos Komisija 1999 metais paskelbė ketinimą įdiegti tam tikrų priemonių paketą. Taip atsirado „Bendro Europos dangaus“ idėja, kuri apimabendros oro erdvės, vienodų skrydžių valdymo standartų bei procedūrų sukūrimą.

Europos FAB žemėlapis

 

Baltijos FAB

Lietuva ir Lenkija sutarė kurti Baltijos FAB.

Plėtodamos Baltijos funkcinio oro erdvės bloko iiniciatyvą ir siekdamos užtikrinti saugų, efektyvų ir ekonomišką oro erdvės panaudojimą, Lietuva ir Lenkija bendradarbiauja nuo 2004 metų. Tai numatoma Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir Lenkijos Respublikos infrastruktūros ministerijos pasirašytame bendradarbiavimo ketinimų protokole.

Europos Komisija iš dalies finansuoja Lenkijos ir Lietuvos funkcinio oro erdvės bloko galimybių studiją, kurioje bus išnagrinėta tokio bloko kūrimo perspektyva, jo praktiniai ir techniniai aspektai.

Atsižvelgiant į galimybių studijos rezultatus, bus priimami sprendimai dėl konkrečių žingsnių kuriant Baltijos funkcinį oro erdvės bloką. Numatoma, kad be Lietuvos ir Lenkijos jame galės dalyvauti ir kitos Baltijos jūros regiono šalys. Sprendimas, su kuriomis šalimis kurti funkcinį oro erdvės bloką, bus priimtas atlikus papildomą studiją. Pats blokas galės pradėti veikti tik pasirašius tarpvalstybinį susitarimą.

Apie Baltic FAB projektą daugiau

Paskutinis atnaujinimas: 2017-01-03 15:40:44
 
INFORMACIJA KELEIVIAMS
AVIACIJOS BENDRUOMENEI
© CAA. Visos teises saugomos. Sprendimas Idamas, Naudojama Smartweb.